יום שבת, 4 ביוני 2011

טלויזיה של פעם



היה היה לפני שנים רבות ...
ובכן כן לפני כ- 30 שנה, לפני שהטלויזיה הצבעונית, lcd, תלת מימד ושאר פנטזיות מרובות ערוצים וצורות  חדרו לחיינו בצורה כה אגרסיבית  .
הייתה טלוויזיה שחור לבן עם ערוץ אחד בלבד, הכיף הגדול בתקופה זו שהתמונה בטלויזיה הייתה יותר ברורה כי לא היו כל כך הרבה צבעים .
לא היה צריך לזפזפ כי : לא היה שלט רחוק ולא היו הרבה תחנות .
אחת מתוכניות הקאלט שזכורות לי היטב היא סטיב אוסטין תוכנית של האיש עם העין הביונית, סדרה אגדית מופלאה עם שחקן כל יכול שבעקבות תאונה טרגית כל גופו התרסק והכניסו לו לגוף חלקים של רובוט, בעקבות זאת הוא נראה כבן אנוש עם יכולות של אדם ביוני ...
כמובן שסדרות כמו A.TEAM   או סטארצקי ואץ , היו היה , חבובות .
היו ללא ספק חוד החנית בתקופה זו ומוקד העניין אצל כולנו .
תוכנית שטבעה בכל אחד מאיתנו משהו מאוד טוטאלי בזכרון הוא הסרט הערבי של ערב שבת זה לא להאמין זה פשוט הגיע לכל שכבות הגיל מקטן ועד גדול  .
הבחור עם המצח הרחב .. והבחורה עדינה שרצה כל פעם בין השיחים והוא רודף אחריה  .
הקריינית שפתחה ואמרה סידתי וסיידתי מלאושרי אל קוץ אל ברנמז ...
כן כן אין ספק שזו הייתה תקופה מרשימה מאוד שהותירה לפחות בי רגשות של פשטות ,אותנטיות ,ציוריות , והרבה מאוד שמחת חיים .
היום יש אמנם יותר מגוון , סדרות רבות יותר שבאמת מאפשרות לכל אחד כמעט למצוא לפחות משהו אחד שהוא אוהב וזה חשוב - מה שלא היה כל כך פעם אך המחיר של מגוון זה הוא : "מרוב עצים לא רואים את היער " .
כל כך הרבה משום דבר כך הייתי מגדיר זאת מציאות שבה הרייטינג והריאלטי שולטים , מושיבים את הצופה לשעות על גבי שעות של סדרות עם פרקים ללא סוף ...
כמה אפשר לראות את אותה סדרה שוב ושוב - בכל אופן אחרי פרק עשירי לי כבר זה  מספיק .
העצוב הוא שעשו לכל תחום ערוץ שלם שמשדר את אותם תכנים מאותו התחום מבוקר עד צאת הנשמה דבר שמעודד התמכרות לא קטנה  לספורט ,סקס ,חדשות ועוד ...
אם הזמן נולדו האינטרנט והסלולר שהיוו תחרות לא קטנה לטלוויזיה  כמעט הכל אפשר לראות ולהוריד באינטרנט כולל תכנים טלוויזיונים ועוד .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה