יום שני, 20 בנובמבר 2017

ספורט של פעם


ההגדרה של מונח ספורט השתנתה מקצה לקצה ב -40 שנה אחרונות, אני תמיד אוהב להביא את הילדות שלי בתור דוגמא מתוך ניסיון אישי ולא סתם תחושות בטן. ובכן בתור ילד זוכר שכל יום חברים היו דופקים על דלת ביתנו בשעות הצהריים באופן קבוע, מצידה השני של הדלת עמדה חבורה של ילדים מצוידת בנעלי ובגדי ספורט, כאשר בידי אחד הילדים היה כדור- רגל או כדור-סל.
הילדים עמדו ושאלו את אימי איפה גיל? אימי קראה לי למען האמת לא תמיד התחשק ללכת לשחק, אבל הם פשוט התחננו שאני אבוא לשחק ולא בגלל שאני איזה נועה קיריל, אלא בגלל שפשוט הם צריכים מס' זוגי של שחקנים למשחק ובלי שחקן נוסף הם היו צריכים להתפזר כל אחד לביתו. 
כך התנהלו להם הצהריים שלי באופן קבוע בערך מכיתה ג' עד כיתה ח'.
יום אחד כדורגל, כאשר הקמנו שער מאולתר מ-2 אבנים , יום אחד כדורסל באחד מבתי הספר שבקרבת השכונה, יום אחד מחבואים ועוד. 
היפה בספורט של פעם שהוא היה אלתור אחד גדול ובתוך כך היה מוצלח מאוד.
הספורט כיום הרבה יותר טכני, מאורגן, מסודר ונכנס לתוך הגדרה מאוד מצומצמת, חוג אחר הצהריים, ימים קבועים, מדים קבועים, טיפוח רוח הלחימה וחובת הניצחון, שבראש ובראשונה מה שחשוב זה התוצאה.
וזו הסיבה שילדים כל כך לחוצים כיום הם הפסיקו לשחק בשביל הכיף ויותר בשביל המקום בליגה אני הייתי עד שבני שיחק בליגת הכדורגל שהיו חילופי דברים קשים שלוו בקללות של הקבוצה הנגדית על השופט שגרם,כביכול כמובן, באופן השיפוט שלו להפסד שלהם...
היה כל-כך פשוט ואמיתילשחק בשביל הכיף ולא בשביל התוצאה ...
זה עוד ספורט שנחשב יחסית טוב כי הילדים מזיזים קצת את הגוף, "הספורט הוירטואלי" הוא ענף חדש של ספורט שהוכרז בשנים האחרונות ע"י חברת (Microsoft(Xbox  וחברת  (Sony(Playstation  
זה כל כך פתטי שיושבים 2 ילדים מול הקופסה האטומה הזו ומחליפים תלבושות ,שחקנים ונבחרות בלחיצת כפתור.
ובזה זה מסתכם בלחיצות כפתור בהייה טיפשית מול המסך ..
האמת שכך הייתי מסכם את הפוסט הזה כיום הספורט הוא טכני, תחרותי, וירטואלי מנותק מעולם הרגש ומחובר לאגו , בייחוד שחלק  מהילדים חיים באיזה אשליה שהם המסי הבא של הכדורגל, בגלל שהם יודעים לשחק.. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה